-
Zwroty i reklamacje
Wiemy, jak ważne jest dla klientów i klientek prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży towaru (czyli jego zwrot) bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Zgodnie z polskim prawem gwarantujemy więc 14-dniowy okres na zwrot. Minimum formalności i regularny kontakt z naszej strony. Poniżej wyciąg z regulaminu, dotyczący szczegółów zwrotów i reklamacji.
Prawo odstąpienia od umowy
-
Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
-
Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik.
-
Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.
-
Oświadczenie może być wysłane drogą elektroniczną poprzez przesłanie treści oświadczenia na adres e-mail Sprzedawcy – sklep.tove@gmail.com, sklep@tovevintage.pl. Przykładowa treść oświadczenia: Niniejszym informuję, że odstępuję od umowy sprzedaży następujących towarów: zamówionych w dniu/otrzymanych w dniu. Dokument powinien zawierać imię i nazwisko oraz adres Konsumenta i czytelny podpis. Wzór oświadczenia jest dołączany do wiadomości elektronicznej z potwierdzeniem złożenia Zamówienia.
-
W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi na podany przez Konsumenta adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy oraz dane potrzebne do wysyłki zwrotu.
-
Skutki odstąpienia od Umowy:
-
W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą.
-
W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi niezwłocznie, a nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności. Koszty odesłania przesyłki spoczywają na Konsumencie. Sprzedawca nie może narzucić kupującemu konkretnej formy wysyłki i zobowiązany jest zaakceptować formę wybraną przez kupującego, jeśli tylko ma możliwość odbioru przesyłki bez ponoszenia ze swojej strony dodatkowych kosztów.
-
Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji (z zastrzeżeniem §9 ust. 3) chyba że Konsument wyraźnie zażąda innego rozwiązana, w postaci na przykład przelewu bankowego na wybrane przez siebie konto.
-
Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu z powrotem..
-
Konsument powinien odesłać Produkt na adres dostarczony przez Sprzedawcę (w wiadomości e-mail, którą Sprzedawca potwierdza otrzymanie wiadomości Konsumenta ws. odstąpienia od Umowy zawartej na odległość) nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy. W przypadku niezachowania tego terminu, Sprzedawca może odstąpić od realizacji zwrotu.
-
Konsument odpowiada za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu oraz za wady powstałe bezsprzecznie w wyniku użytkowania Produktu przez Konsumenta.
-
Konsument może zgłosić chęć zwrotu części Zamówienia. W takiej sytuacji Zamówienie uważa się za zawarte. Procedura zwrotu części Zamówienia jest tożsama z opisaną wyżej procedurą odstąpienia od umowy zawartej na odległość.
Reklamacja i gwarancja
-
Umową Sprzedaży objęte są używane Produkty. Na stronach Sklepu szczegółowo opisany jest stan każdego Produktu.
-
W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru Konsument ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym.
-
Reklamację należy zgłosić drogą elektroniczną na adres Sprzedawcy sklep.tove@gmail.com lub sklep@tovevintage.pl.
-
Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć m. in. zwięzły opis wady, okoliczności (w tym datę) jej wystąpienia (o ile jest to możliwe), dane Konsumenta składającego reklamację, oraz żądanie Konsumenta w związku z wadą Produktu.
-
Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, a nie później niż w terminie 14 dni, a jeśli nie zrobi tego w tym terminie, uważa się, że żądanie Konsumenta uznał za uzasadnione.
-
Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres dostarczony przez Sprzedawcę w wiadomości e-mail, którą Sprzedawca potwierdza otrzymanie wiadomości Konsumenta ws. reklamacji. Koszt takiej wysyłki ponosi Sprzedający, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy sposób dostarczenia proponowany przez Sprzedawcę.