• Zwroty i reklamacje

Wiemy, jak ważne jest dla klientów i klientek prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży towaru (czyli jego zwrot) bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Zgodnie z polskim prawem gwarantujemy więc 14-dniowy okres na zwrot. Minimum formalności i regularny kontakt z naszej strony. Poniżej wyciąg z regulaminu, dotyczący szczegółów zwrotów i reklamacji.

Prawo odstąpienia od umowy

  1. Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny.

  2. Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik.

  3. Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.

  4. Oświadczenie może być wysłane drogą elektroniczną poprzez przesłanie treści oświadczenia na adres e-mail Sprzedawcy – sklep.tove@gmail.com, sklep@tovevintage.pl. Przykładowa treść oświadczenia: Niniejszym informuję, że odstępuję od umowy sprzedaży następujących towarów: zamówionych w dniu/otrzymanych w dniu. Dokument powinien zawierać imię i nazwisko oraz adres Konsumenta i czytelny podpis. Wzór oświadczenia jest dołączany do wiadomości elektronicznej z potwierdzeniem złożenia Zamówienia.

  5. W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi na podany przez Konsumenta adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy oraz dane potrzebne do wysyłki zwrotu.

  6. Skutki odstąpienia od Umowy:

  1. W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą.

  2. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi niezwłocznie, a nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności. Koszty odesłania przesyłki spoczywają na Konsumencie. Sprzedawca nie może narzucić kupującemu konkretnej formy wysyłki i zobowiązany jest zaakceptować formę wybraną przez kupującego, jeśli tylko ma możliwość odbioru przesyłki bez ponoszenia ze swojej strony dodatkowych kosztów.

  3. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji (z zastrzeżeniem §9 ust. 3) chyba że Konsument wyraźnie zażąda innego rozwiązana, w postaci na przykład przelewu bankowego na wybrane przez siebie konto.

  1. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu z powrotem..

  2. Konsument powinien odesłać Produkt na adres dostarczony przez Sprzedawcę (w wiadomości e-mail, którą Sprzedawca potwierdza otrzymanie wiadomości Konsumenta ws. odstąpienia od Umowy zawartej na odległość) nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy. W przypadku niezachowania tego terminu, Sprzedawca może odstąpić od realizacji zwrotu.

  3. Konsument odpowiada za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu oraz za wady powstałe bezsprzecznie w wyniku użytkowania Produktu przez Konsumenta.

  4. Konsument może zgłosić chęć zwrotu części Zamówienia. W takiej sytuacji Zamówienie uważa się za zawarte. Procedura zwrotu części Zamówienia jest tożsama z opisaną wyżej procedurą odstąpienia od umowy zawartej na odległość.

Reklamacja i gwarancja

  1. Umową Sprzedaży objęte są używane Produkty. Na stronach Sklepu szczegółowo opisany jest stan każdego Produktu.

  2. W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru Konsument ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym.

  3. Reklamację należy zgłosić drogą elektroniczną na adres Sprzedawcy sklep.tove@gmail.com lub sklep@tovevintage.pl.

  4. Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć m. in. zwięzły opis wady, okoliczności (w tym datę) jej wystąpienia (o ile jest to możliwe), dane Konsumenta składającego reklamację, oraz żądanie Konsumenta w związku z wadą Produktu.

  5. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, a nie później niż w terminie 14 dni, a jeśli nie zrobi tego w tym terminie, uważa się, że żądanie Konsumenta uznał za uzasadnione.

  6. Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres dostarczony przez Sprzedawcę w wiadomości e-mail, którą Sprzedawca potwierdza otrzymanie wiadomości Konsumenta ws. reklamacji. Koszt takiej wysyłki ponosi Sprzedający, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy sposób dostarczenia proponowany przez Sprzedawcę.